יום רביעי, 15 באוקטובר 2008

אורית בר אילן , עיצוב קומת הקרקע

הפונקציות אותן בחרתי לשלב בעיצוב קומת הקרקע של המתנ"ס הן :

בית קפה וגלריה בה יוצגו עבודות של באי המתנ"ס ותערוכות מתחלפות.

הרעיון שהנחה אותי היה הרצון לחבר בין תושבי השכונה בכלל והנוער בפרט לבין המבנה ההיסטורי ולקרב אותם אל הפעילויות השונות שמתקיימות במתנ"ס. בחרתי במוטיב הגרפיטי – אמנות רחוב על מנת "להכניס " את הרחוב פנימה אל המבנה המאוד מיוחד של המתנ"ס וזאת ע"י שימוש בצבעים ובחומרים אותם פוגשים ברחוב העירוני :

פלסטיק, מתכת, אבן, רצפת אפוקסי המדמה אספלט, שימוש בגופי תאורה שמזכירים בעיצובם תאורת רחוב/כביש ועוד. צבע הרקע לעיצוב החלל כולו הינו אפור לגווניו השונים עם שילוב של מוטיבים בצבעים עזים הלקוחים מעולם הגרפיטי.

יצרתי בחלל "רחוב" ממחיצות מתכת מחוררות שמצד אחד מדמות מסלול הליכה בסמטה עירונית ומצד שני הן אווריריות ומאפשרות מבט כולל על החלל כולו.על המחיצות הנ"ל תלויות העבודות המוצגות בגלריה וניתן לשנות את מיקומן לפי הצורך.


את המחיצה הראשונה ובה הזמנה לבקר במקום פוגש המבקר כבר ברחוב וממקום זה מסומן מסלול המוביל אותו אל חצר בית הקפה, אל תוך המבנה ולאורך התצוגה כשבכל רגע ניתן לסור מהמסלול ולהיכנס אל אזור בית הקפה.מחיצות נוספות עליהן מוצגות עבודות אמנות שונות מקבלות את פני המבקר בחצר המבנה ומטשטשות את המעבר מהחוץ לפנים.רמז נוסף לנעשה בתוך המבנה הוא הבאנר שתלוי על הקיר החיצוני של המבנה ועשוי מתפזורת של אותיות צבעונית – מוטיב מרכזי בגרפיטי. הבאנר מכסה חלקית את הקיר כמו ציור גרפיטי שמכסה קירות אך אינו פוגע בקיר . לאורך התהליך כולו חשוב היה לי לזכור כי בניין המתנ"ס הינו בניין המיועד לשימור ודאגתי לשמור על הקיים , לא לפגוע בו ולשלב בעדינות את רעיון הגרפיטי


אין תגובות:

Powered By Blogger